A.A.L House floor plan!!



I am enrolled in a Spanish 2 class. In our current unit we are learning present tense words (-ar, -er, and -ir verbs). We are also using direct and indirect objects and using present progressive. Our assignment is to create a floor plan that includes a dining room, kitchen, bathroom, bedroom, and living room. You will see my rough draft and final draft of my floor plan. We are doing this assignment to show what we have learned. The most difficult part of this project was using present progressive because I personally had trouble with it. I am most proud of my floor plan because of how well it turned out.





(A.A.L house rough draft, 2022)



(A.A.L House, 2022)



Here are my examples of conjugations, direct and indirect pronouns, and present progressive.



Como en el comedor.

Bebo jugo en el comedor.

Juego cartas en el comedor.

Juego Cartas en el comedor.


Cocino en la cocina.

Tosto el pan en la cocina.---> Lo tosto

Bato Frutas en la cocina.---> Lo bato

Como azúcar en la cocina.---> Lo como

Escribo en el dormitorio

Yo me lavo mis manos en el baño

Yo lavo mi ropa en la lavadora

Yo sacudo los cuadernos



Juego con mi hermana.---> Le juego

Estoy Comiendo.

Estoy escribiendo





Comments

Popular Posts